Rask mus Facebook'e!

Thursday 20 March 2014

Skelbiamas prof. Birutės Ciplijauskaitės vardinės stipendijos konkursas

Užsienio kalbų institutas skelbia prof. B. Ciplijauskaitės vardinės stipendijos konkursą. Ši stipendija kasmet skiriama vienam VDU studentui, baigusiam arba šiuo metu besimokančiam ispanų kalbos VDU ne žemesniu kaip B1 lygiu. Taip pat kandidatas turi mokytis ne paskutiniame kurse, būti pasiekęs aukštų akademinių rezultatų, aktyviai dalyvauti studentų visuomeninėje ir kultūrinėje veikloje, ypač plėtojant M. de Cervanteso ispanų kalbos ir kultūros klubo veiklas.
Stipendija skirta:
  • mokesčiui už vieno mėnesio trukmės ispanų kalbos kursus,
  • bendrabučio ir maitinimo išlaidoms,
  • kelionei.
Kandidatai, norintys dalyvauti konkurse turi užsiregistruoti el. paštu z.tamasauskaite@uki.vdu.lt 21 d.
Ispanų kalbos kompetencijos nustatymo testo laikymas vyks kovo 24 d. 16 val. K. Donelaičio 52-622. Kandidatai taip pat bus kviečiami į motyvacinį pokalbį kovo 25 d. 16 val. K. Donelaičio 52-603.
Stipendijos konkurso laimėtojas bus paskelbtas ispaniškos kultūros festivalio „Primavera en español“ atidarymo šventės metu (balandžio 7 d., 16 val., VDU Didžioji aula).
Pernai prof. B. Ciplijauskaitės vardinę stipendiją laimėjusi M. de Cervanteso klubo prezidentė, VDU sociologijos studentė Vigilija Žiūraitė dalinasi savo įspūdžiais apie šiuos kursus:

Ispanų kalbos kursai Pirėnų kalnų apsuptyje

Iš vieno didžiausių Ispanijos miestų – Saragosos – į mažutę Chaką keliavau tris valandas autobusu nuostabiais kalnų keliais. Šis miestas yra įsikūręs Aragono slėnyje, neretai vadinamas Pirėnų perlu. Atvykus  siestos metu, gatvės buvo apytuštės. Lagamino rateliai, dardėdami grindiniu, ardė tylą ir atkreipė Chakos gyventojų dėmesį į mane, tuomet išgirdau juos šnabždantis: „pagaliau atvyksta studentai!“. Iš tikrųjų miestelėnai studentus priima itin šiltai, juk jie čia atvyksta kasmet, nuo 1927-ųjų. Ispanų kalbos kursai Chakos mieste – seniausi Ispanijoje, būtent čia pirmą kartą užsieniečiai pradėjo mokytis ispanų kaip užsienio kalbos. Dar daugiau dėmesio sulaukėme per pirmąją pamoką, kuomet mano grupę aplankė žurnalistai. Jau kitą dieną mūsų nuotrauka bei straipsnis apie kursus atsidūrė svarbiausiame regiono laikraštyje.

Visos ispanų kalbos grupės, suskirstytos pagal lygius, atrodė labai tarptautiškos. Sutikau žmonių iš visų pasaulio žemynų, skirtingo amžiaus ir pažiūrų, tačiau mus vienijo vienas tikslas – mokytis ispanų kalbos. Dėstytojos – tikros profesionalės, kaip ir įprasta Ispanijoje, bendraujančios neformaliai, skiriančios dėmesio kiekvienam studentui. Kadangi mokiausi C1 lygio grupėje, daugiausiai dėmesio skirdavome kalbos praturtinimui. Kasdien pamokose praleisdavome po 5 valandas, o vakare dar laukdavo kultūros pažinimo užsiėmimai. Ypatingai įsiminė atsisveikinimo fiesta, kurią organizavome su dėstytojomis. Sunku patikėti, kad per vieną mėnesį galima taip susidraugauti – tą vakarą išsiskirti nenorėjome nei vienas.

Nepaisant ilgų valandų, praleistų studijuojant ispanų kalbą, turėdavome laisvus savaitgalius ir kartu su naujais draugais skubėdavome keliauti. Chaka – svarbus miestas keliautojams, nes čia driekiasi piligriminis šv. Jokūbo kelias, vedantis iki pat Santjago de Kompostela. Ištyrinėję šį mitais ir legendomis apipintą kelią, leidomės į Baskų kraštą. Šiaurės Ispanija man pasirodė visiškai kitokia negu pietų, čia mažiau saulės spindulių, žmonės šiek tiek rimtesni, kalnų aukštumas užima kvapą, o San Sebastiane dar nustebino ir visiškai nepažįstama baskų kalba. Tai tik dar kartą patvirtino, kad Ispanija – kontrastų ir netikėtumų šalis, kurią kiekvieną kartą apsilankius pamilstu iš naujo.